Ściąga mnie w prawo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Adam 33
    Classic
    • 2009
    • 27

    Ściąga mnie w prawo

    120.000zł, czyli około 50% wartości mieszkania...
  • Arturiusz
    Classic
    • 2008
    • 5

    #2
    Ściąga mnie w prawo

    Witam

    Mam mały, ale uciązliwy problem z moja Octavią TDI 1.9 (2001r) - a mianowicie ściąga mnie w prawo.. delikatnie, ale jednak.. ciągle muszę delikatnie kontrować kierownićą w lewo, a przy dłuższej tracie sami wiecie jak jest..

    Pierwsze co przyszło mi do głowy to zbieżność telefon zostal przebadany i wyszło, że jest ok. pomyślałem, że może opony i przełozyłem tył na przód i nadal to samo..

    Macie jakiś pomysł?

    Komentarz

    • czarny_wwa
      Rider
      • 2008
      • 411
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Jeżeli zbieżność jest ok to warto odpowiedzieć sobie na jeszcze jedno pytanie, a mianowicie czy jesteś w 100% pewnych co do historii samochodu, tj. czy nie miał przypadkiem jakiś przygód blacharsko lakierniczych. Czasem "fachowcy" tak naprawią samochód że z kombi zrobią sedana lub na odwrót. Nie chciałbym nic sugerować ale warto też wziąć to pod uwagę.
      pzdr.!

      Komentarz

      • Arturiusz
        Classic
        • 2008
        • 5

        #4
        Samochód był sprawdzany w serwisie i nie nic nie wskazywało na to że był walony.

        Dodam, że w zeszłym roku (kiedy go kupiłem) nie ściągał, a przynajmniej nie przypominam tego sobie. Oponki wykazywały, że cos jest nie tak ze zbieznością i zaraz po zmianie kół na zimowe zrobiłem zbieżność i też na zimówkach tez wydaje mi się, że było ok.

        Dopiero po zmianie na letnie pojawił sie ten problem.. znowu zawiozlem go na zbieznośc i tu po badaniach powiedziel, że jest ok i nie trzeba nic przestawiać.

        Komentarz

        • rogoz
          Rider
          • 2006
          • 397

          #5
          Przerabiałem dzisiaj temat ściągania w prawo. Moja Octa ma zbieżność OK, walona nie była, dziur też nie zaliczała nadmiernie, Opony Barum Bravuris nówki sztuki na przedniej osi.
          Mechanik ustawiający geometrię miał dwie hipotezy:
          - wg jego doświadczenia problem ze ściągnaniem występuje często na oponach kierunkowych
          - opony na przedniej osi są tego samego typu ale pochodzą z innych fabryk

          Ostatecznie problme ustąpił po zamienie stronami opon na przedniej osi.

          Komentarz

          • ryhO
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1302

            #6
            też tak miałem że na alusach ręka bolała od kontrowania a na zimówkach lux. Walnąłem parę razy w dołki i trzeba było alusy prostować i po prostowaniu jak ręką odjął, ślicznie wygodnie i nic nie trzeba kontrować. wyważanie i zmiana przód na tył lewo na prawo też wcześniej nic nie dawały. teraz jest spoko hehe zobaczymy po nastęnym prostowaniu bo 17" alusy + polskie drogi więc ...

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #7
              też na opony stawiam , załóż z powrotem zimówki i zobacz jak będzie
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • Ziomal
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 5841
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                A jeżeli np na zimówkach i letnich jest to samo ? :|
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz

                • jareks
                  Classic
                  • 2007
                  • 17

                  #9
                  Zamieszczone przez Arturiusz
                  Macie jakiś pomysł?
                  Sprawdź czy w którejś oponie nie strzelił kord.
                  Też mnie ściągało na prawo, zmieniłem oponę z przodu na tył to doszło jeszcze telepanie kierownicy. Myślałem,że coś w zawieszeniu strzeliło i pojechałem na stację diagnostyczną.
                  Mechanik podniósł przód zakręcił kołem i powiedział,że strzelił kord.
                  Tak więc zanabyłem nowe kapcie. Przy wymianie okazało się, że w jeszcze jednej oponie strzelił kord. Opony były już stare, ale myślę,że pomogłem im się rozwalić złym przechowywaniem (na stojąco).

                  Komentarz

                  • slavi
                    Rider
                    • 2004
                    • 422

                    #10
                    Pełną geometrię zrób a nie tylko zbieżność - tylną belkę też się ustawia (minimalnie ale jednak).
                    Polecam stację diagnostyczną w Jankach (przy orlenie) - ale tylko zmianę p. Tomka ;-)

                    Kiepskie opony, źle wyważone koła, mało powietrza - też będą dawać taki efekt.

                    Komentarz

                    • leszekmw
                      RS
                      • 2005
                      • 5356

                      #11
                      Ziomal, to w takim razie to co napisał slavi , tylko na dobrej maszynie takiej jak na przykład HUNTER , i musi to robic dobrze wyszkolony fachowiec
                      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                      GVI 1.4TSI
                      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                      Komentarz

                      • krz1977
                        Classic
                        • 2008
                        • 17

                        #12
                        moze wjechales szybciej na kraweznik (udezyles )mialem tak ale nie w octavi kiedys w punto wiem ze nie to samo poprostu wachacz dolny sie odksztalcil wymiana na nowy pomogla

                        Komentarz

                        Pracuję...